Mund-til-øre i lastbilbranchen

Mund-til-mund metoden er god, når man skal give kunstigt åndedræt, og mund-til-øre metoden er god, når man skal sælge lastbiler. Det gælder i hvert fald for Lastbilmægleren v. Carsten Lykke i Hedensted, for mund-til-øre metoden har for nylig sikret ham endnu en levering af en ny lastbil.

Forinden var vognmand Leif Knudsen fra Sørvad syd for Holstebro på udkig efter en leverandør af en ny lastbil til kreaturtransport for bl.a. Danish Crown og A/S Hjalmar Nielsen Kreaturslagteri. I efteråret kom det Leif Knudsen for øre, at Carsten Lykke måske var manden, der kunne skaffe ham den rigtige lastbil til den rigtige pris.

– Jeg havde hørt meget godt om Carsten, så jeg spurgte, om han kunne levere en ny DAF, præcis som jeg gerne ville have. Det mente han nok, at han kunne, så da detaljerne var faldet på plads, var jeg ikke nervøs for at handle med ham, fortæller Leif Knudsen.

For nylig fik Leif Knudsen så leveret sin nye DAF med typebetegnelsen FAN CF 400 6×2*4. Den 3-akslede forvogn med styrbar bogieaksel er udrustet med 11-liters 6-cyl. rækkemotor på 400 hk samt 12-trins ZF-gearkasse med automatisk AS-Tronic gearskifte. Den er opbygget med et 9 meter kreaturlad fra Hedensted Ladfabrik, 2.500 kg Z-Lift samt Ringfeder træktøj til påhængsvogn. Førerhuset er i kort ”Day Cab”-version på fuld luftaffjedring med bl.a. Super Comfort lædersæder, afstandsradar, Driver Performance Assistant, der hjælper chaufføren til at køre mest økonomisk samt Webasto motor/kabinevarmer.

– En betingelse for handlen var, at jeg kunne få DAF’en leveret gennem Diesel Dok i Herning. Her får man god service i alle ender og kanter, både på det tekniske og det menneskelige plan, siger Leif Knudsen.

Som uafhængig lastbilmægler var det ikke noget problem for Carsten Lykke at levere den nye DAF gennem Diesel Dok, der er aut. MAN serviceværksted. Den efterfølgende service og vedligeholdelse skal Diesel Dok også stå for.

– Den nye CF 400 er min femte DAF i træk. Jeg har været glad for de tidligere biler, men jeg har ikke altid været tilfreds med dem, jeg handlede med. Det er jeg med Carsten – bl.a. fordi han er den første, der har leveret den nye bil til tiden, slutter Leif Knudsen.